Niczym prawdziwi studenci w dobie pandemii, uczniowie klasy 6f, realizujący projekt w ramach Uniwersytetu Dzieci w Klasie, w piątek 14 maja 2021r. zasiedli przed ekranami komputerów, aby wziąć udział w spotkaniu ze zwycięzcą konkursu Popularyzator Nauki 2019 w kategorii „Naukowiec”. Dr Wojciech Glac z Pracowni Neurobiologii Katedry Fizjologii Zwierząt i Człowieka Uniwersytetu Gdańskiego, podczas wykładu „Jak uczy się mózg?” wyjaśnił, jak zbudowany jest mózg oraz jak wykorzystać wiedzę o nim do sprawniejszego uczenia oraz zarządzania swoim organizmem. Po wykładzie naukowiec znalazł chwilę czasu, aby odpowiedzieć na pytania uczniów, np. ile waży mózg, czyj mózg jest większy – chłopca czy dziewczynki, co dzieje się z naszym mózgiem, gdy śpimy, itp.

Udział w wykładzie był nagrodą za zrealizowanie kolejnego projektu Uniwersytetu Dzieci w Klasie, w ramach którego rozwijaliśmy kompetencje społeczne i obywatelskie, a także wrażliwość na wartości oraz zaangażowanie w aktywne i twórcze budowanie życia społecznego. Misją Uniwersytetu jest rozbudzanie ciekawości, a my już jesteśmy ciekawi, jaki projekt przyjdzie nam realizować w przyszłym roku szkolnym!

23 kwietnia 2021 r w naszej szkole odbył się szkolny etap Miejskiego Konkursu Języka Polskiego. W zmaganiach konkursowych wzięło udział dziewięcioro uczniów z klas ósmych. Wszyscy uczestnicy spisali się wspaniale, wykazali się dużą znajomością zagadnień z gramatyki języka i teorii literatury. Laureatami etapu szkolnego zostali:

Miłosz Bilik z klasy VIII c

Agata Rujner z klasy VIII b

Dominika Lewandowska z klasy VIII c

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie, a laureatom gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!

6 maja 2021 r. laureaci szkolnego etapu konkursu reprezentowali naszą szkołę w XVIII Miejskim Konkursie Języka Polskiego dla uczniów szkół podstawowych pod patronatem honorowym Prezydenta Miasta Piły, aby zmierzyć się z tekstem Czesława Miłosza "Dziwny jest ten świat" i zadaniami z gramatyki naszego ojczystego języka. Z niecierpliwością czekamy na ogłoszenie wyników.

Na przełomie marca i kwietnia biblioteka zorganizowała dla uczniów klas IV – VIII szkolny Konkurs na Blurba. Głównym celem konkursu było rozwijanie kreatywności, wyobraźni i zainteresowań czytelniczych uczniów oraz promowanie ich twórczości. Zadaniem uczestników było samodzielne napisanie blurba (notka reklamowa, rekomendacja lub krótkie streszczenie utworu, umieszczane najczęściej na tylnej stronie okładki lub obwoluty książki) do wybranej przez siebie lektury szkolnej.

Laureatami konkursu zostali:

Nicola Chołota z klasy VIII d,

Laura Tarapacka z klasy VII f,

Dominika Lewandowska z klasy VIII c,

Zofia Kin z klasy IV e.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom!

Grupa uczniów realizujących projekt eTwinning „We are being media literate”, wykonała zadania zaplanowane na kwiecień. Tym razem podzieliliśmy się na trzy zespoły i każdy z nich wykonywał inne zadanie.

Pierwsza grupa – Game Team – przygotowała gry dotyczące najczęściej popełnianych błędów w języku angielskim, tzw. spelling mistakes. Najpierw Jasiu z klasy 6c zebrał wyrazy, w których te błędy występują i przygotował krótki filmik na ten temat, a następnie Franek z Szymonem, korzystając z platformy Wordwall, wykonali ciekawe gry, nawiązujące do tematu zadania.

Drugi zespół, Twinmail Team, przygotował dla wszystkich uczestników projektu ściągę ze skrótów najczęściej pojawiających się w anglojęzycznych tekstach wiadomości, a potem Nikola, Helena i Jasiu, napisali maile do zagranicznych rówieśników, w których wykorzystali zebrane przez siebie skróty.

Trzeci zespół, Quiz Team, miał za zadanie zebrać informacje dotyczące bezpiecznego korzystania z Internetu i przygotować na ich podstawie quiz na platformie Quizizz.

Cały czas bawimy się świetnie, przy okazji zdobywając cenne informacje na temat współczesnych mediów oraz bezpiecznego z nich korzystania, szlifując język angielski w kontaktach z zagranicznymi partnerami oraz poznając ciekawe narzędzia IT i platformy edukacyjne.

Wkrótce relacja z realizacji kolejnych zadań!

Link do gier i filmików, opracowanych przez naszych uczniów w kwietniu:

https://www.youtube.com/watch?v=-3eZHIgxldg

https://wordwall.net/pl/resource/15241682/angielski/speeling-mistakes

https://thewordsearch.com/puzzle/2292345/spelling-mistakes/

https://www.youtube.com/watch?v=xnbwmJIVZYs

https://quizizz.com/join/quiz/6087dfffb09922001b3d8169/start?studentShare=true

Zachęcamy do zabawy!

Na początku marca grupa uczniów klas szóstych (6c, 6d i 6f) wraz z opiekunką, p. Joanną Ficerman, przystąpiła do realizacji projektu międzynarodowego eTwinning. W ramach współpracy z 9 szkołami z różnych regionów Turcji oraz szkołą z Portugalii, nasi uczniowie realizują projekt dotyczący świadomego korzystania z mediów – „We are being media literate”. Właśnie zakończyliśmy pierwszy etap projektu, który podsumowaliśmy publikacją krótkiego filmiku na platformie YouTube. Wcześniej, uczniowie przygotowali swoje awatary, broszurę i animacje dotyczące rozsądnego korzystania z różnego rodzaju mediów oraz prezentacje zawodów związanych z mediami.

Udział w projekcie, poza świetną zabawą, daje naszym uczniom możliwość nawiązania kontaktu i współpracy z rówieśnikami z różnych zakątków Europy, rozwijania kompetencji językowych (językiem komunikacji w projekcie jest język angielski) i informatycznych.

Wkrótce relacja z realizacji kolejnych zadań!

Linki do materiałów, które nasz zespół opublikował na YT w marcu – wszystkie prace uczniowie wykonali samodzielnie!

https://www.youtube.com/watch?v=kXa1MyvKTC0&t=8s

https://www.youtube.com/watch?v=NH_iEjM3Nuk

https://www.youtube.com/watch?v=PzUwkgwUXUI

https://www.youtube.com/watch?v=msQBRZ_mM6Q

https://www.youtube.com/watch?v=XN4g2vZwuSE

Od 19.04.2021 roku do 23.04.2021 roku obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień Kultury Zdrowotnej. Wszyscy uczniowie klas I-III aktywnie włączyli się w realizację działań prozdrowotnych. Spośród najważniejszych przedsięwzięć, które podejmowano online można wyróżnić:

omówienie racjonalnego i prawidłowego odżywiania, otyłości u dzieci na podstawie Piramidy Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży (4-18 lat).

przeprowadzenie pogadanek nt. roli warzyw i owoców w codziennym jadłospisie. Układanie rymowanek o wybranym owocu lub warzywie.

wykonanie kolorowych kompozycji z warzyw i owoców, drugich śniadań promujących zdrowego odżywianie. Układanie ilustrowanych jadłospisów na cały dzień wg najnowszej piramidy żywieniowej.

stworzenie książek kucharskich przez uczniów pt. „Mądre dzieci nie jedzą śmieci”. ● wykonanie przez uczniów plakatów promujących właściwe nawyki żywieniowe.

zorganizowanie akcji informacyjnej na temat racjonalnego odżywiania - „Zdrowe nawyki z nami wyrabiaj i pięć posiłków ze smakiem zjadaj”.

Uświadomiono dzieciom, jaką rolę w ich rozwoju pełni codzienna aktywność fizyczna poprzez:

przygotowanie plakatów oraz haseł promujących uczestnictwo w zajęciach wychowania fizycznego n oraz ulotek informacyjnych na temat roli aktywności fizycznej w codziennym życiu.

wykonanie przez dzieci sportowych planszówek i wykorzystanie ich podczas porannych ćwiczeń i zajęć wychowania fizycznego.

przeprowadzenie zajęć dotyczących higieny jamy ustnej, przyborów do higieny osobistej, higieny ciała i otoczenia.

Dzięki wszystkim podjętym działaniom uczniowie pogłębili wiadomości dotyczące zdrowego stylu życia i myślę, że zaowocuje to w przyszłości prawidłowymi wyborami.