W obecnym roku szkolnym grupa szesnastu dzielnych śmiałków:

  • Weronika Ciżmowska
  • Dominik Wiśniewski
  • Helena Megger
  • Maciej Woronowicz
  • Mikołaj Bilik
  • Oliwia Stelmach
  • Marika Rebelska
  • Zuzanna Borucka
  • Maksymilian Walichnowski
  • Kacper Artymowicz
  • Nikola Wersocka
  • Amelia Skura
  • Stefan Brzozowski
  • Julian Wieczorek
  • Aleksander Sosnowski
  • Weronika Werner

zmierzyła się z realizacją podprojektu w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020. Uczniowie zadecydowali o realizacji „KOSMICZNEGO TORU PRZESZKÓD”.

Do realizacji projektu niezbędne było wykonanie toru przeszkód, a następnie zbudowanie robota z zestawu Lego Education Spike i takie zaprogramowanie go, aby pokonał przygotowany tor.

Po ustaleniu jak będzie wyglądał projekt toru, uczniowie podjęli decyzję, że przy jego realizacji wykorzystają jak najwięcej surowców wtórnych. Po tym jak zostały zebrane wszystkie potrzebne materiały do budowy toru przeszkód rozpoczęły się prace. Podczas cotygodniowych zajęć uczniowie angażowali się w wykonywanie kolejnych elementów toru. W międzyczasie swoją pracę zaczęły osoby pracujące nad zaprogramowaniem robota. Prace nad tworzeniem toru zajęły dużo czasu, ale ostatecznie efekt końcowy naprawdę zadowolił. Wszystkie przygotowane przez uczniów elementy zostały zamontowane na makiecie. Był to też czas, kiedy osoby programujące miały prawie przygotowany program. Kiedy obydwie makiety składające się na całość toru były już ukończone, uczniowie, którzy zajmowali się programowaniem mogli sprawdzić działanie przygotowanego przez siebie programu.

Podczas kolejnych spotkań projektowych został ustalony scenariusz nagrania przejazdu robota przez przygotowany tor przeszkód. Po dopracowaniu programu sterującego robotem można było już nagrać efekt dotychczasowych prac. Odpowiednie oświetlenie pozwoliło uzyskać właściwy efekt na makiecie. Ostatecznie udało się nagrać przejazd  robota przez cały kosmiczny tor przeszkód.

Uczniowie przygotowali również tematyczne animacje oraz napisy początkowe i końcowe do ostatecznego filmu. Jeden z uczniów wcielił się w rolę lektora w celu wykonania nagrania z opisem przygód robota. Wykonane zostało również nagranie grupy projektowej, by zaprezentować bohaterów siedmiomiesięcznych zmagań. W filmie zamieszczone zostały również zdjęcia pokazujące pracę przez cały okres realizacji projektu. 

Zapraszamy zatem do obejrzenia naszych zmagań klikając na poniższy link:

https://youtu.be/8QJdpf_lgo0 

Opiekun grupy projektowej: Katarzyna Sosnowska

Drodzy Uczniowie!

Nadszedł czas na podsumowanie konkursu graficznego pt. „Fonoholizm”. Spośród nadesłanych prac laureatem konkursu została Amelia Kastelik z klasy 4c. Dodatkowo wyróżnienia przyznano uczennicom z klasy 7f: Marcie Rataj i Laurze Tarapackiej.

Nagrodzonym gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Organizatorzy: Sylwia Ciesielska i Katarzyna Sosnowska

Czy to możliwe? W klasach czwartych i piątych zostało udowodnione – tak! Planszówki i domino poszły w ruch, a uczniowie mogli wreszcie zaprezentować swoje talenty plastyczne i pomysłowość podczas lekcji w klasie. Długo już na to czekaliśmy. Oczywiście wszystko świetnie się udało, a niedobory kostek zastąpiliśmy papierowymi  lub plastelinowymi sześcianami lub wirtualnymi kostkami z aplikacji https://www.kostkadogry.pl Ile głów tyle pomysłów, aby powtórka z roślin się udała. Wszyscy stanęli na wysokości zadania – brawo!

Ten niewielki owad budzi czasami nasz strach, a zdecydowanie powinien budzić nasz podziw z uwagi na pracowitość oraz rolę, jaką pełni w przyrodzie. Zastosowanie oraz walory miodu, wosku czy pyłku pszczelego znane jest od dawien dawna. Skąd w naszych domach miód, owoce, warzywa ? Być może korzystamy również z dobrodziejstwa wosku, kitu, czy pyłku pszczelego... Tym razem uczniowie klas piątych chcieli zwrócić uwagę na to, jak łatwo jest pomagać... tym małym, zapracowanym i bardzo nam potrzebnym owadom. Uczniowie klas piątych przygotowali propozycje przygotowania przystani dla pszczół, idealnej na ciepły wiosenny czy letni dzień :) Pamiętajmy o pszczołach, gdyż to od nich zależy nasza przyszłość.

Powszechnie wiadomo, iż w obecnych czasach właściwe odżywianie stanowi niezwykle ważny element w rozwoju człowieka. Dlatego też, uczniowie klasy 1e wykorzystując swoją wiedzę dotyczącą wpływu odżywiania na kondycję zdrowotną, wykonali album produktów zdrowych dla organizmu człowieka.

Dnia 13 maja 2021 r. w Salezjańskiej Szkole Podstawowej w Pile odbył się Finał I Miejskiego Konkursu Plastyczno-Językowego „Let’s visit Piła” pod Patronatem Prezydenta Miasta Piły. Konkurs skierowany był do następujących kategorii wiekowych: oddziałów „zerówkowych”, klas I-III, klas IV-VI, klas VII – VIII.

Z naszej szkoły w kategorii klas I-III wzięło udział 6 uczniów: Alicja Wylegała z kl. III a,

Adam Maćkowiak z kl. III b, Adam Woźniak z kl. III b, Blanka Tomaszewska z kl. III c,

Piotr Wawszkiewicz-Prus z kl. III d, Liliana Popławska z kl. III f.

Na ręce jurorów spłynęło 67 prac ze wszystkich szkół podstawowych z Piły. Jest mi niezmiernie miło poinformować, że Adam Woźniak z kl. III b zdobył II miejsce! Bardzo dziękuję wszystkim uczniom za udział w konkursie, a laureatowi serdecznie gratuluję!

Magdalena Słomion