Po raz kolejny nasza szkoła wzięła udział w akcji: Wyślij Pączka do Afryki. 11 lutego 2021 r. chętne klasy, nauczyciele i rodzice przekazały dobrowolną kwotę na projekty realizowane przez misjonarzy w Republice Środkowej Afryki.  Cele tegorocznej akcji to: pomoc głodującym dzieciom, budowa szkół, studni, kaplic. Sfinansowane zostaną również operacje niepełnosprawnych  ruchowo osób. Wszystkie zebrane  pieniądze trafią na konto fundacji Kapucyni i Misje, która jest organizatorem akcji. Dziękujemy za okazane serce.

Dogoterapia zyskuje coraz większe uznanie i popularność, ponieważ pies w roli terapeuty to świetna forma nauki. Dzieci dzięki zajęciom edukacyjnym prowadzonym przez panią Magdalenę Bandurską z udziałem psa terapeutycznego Buby poznały jego podstawowe potrzeby i  uczyły się prawidłowego traktowania czworonoga. Nauczyły się jak bezpiecznie zachować się w kontakcie z obcym czworonogiem. Miały dużą frajdę, kiedy mogły pogłaskać Bubę i poczęstować przysmakiem. Rozpoznawały też tropy zwierząt na śniegu. Lekcje z czworonogiem sprawiają uczniom ogromną radość. Czekamy na kolejne zajęcia z panią Magdą i Bubą.

Uczniowie z klasy IIe uczestniczyli w warsztatach stomatologicznych online organizowanych przez Fundację Wiewiórki Julii http://wiewiorkajulia.pl/. Podczas spotkania dowiedzieliśmy się, jak zbudowany jest ząb. Przypomnieliśmy sobie, co trzeba robić, aby nasze ząbki były zdrowe i mocne oraz w jaki sposób należy je szczotkować. Dzieci były zachwycone nową formą warsztatów online i z chęcią współpracowały z panią stomatolog - Klaudią. Mamy uśmiechy na 5! 

18 stycznia 2021 r. uczniowie klas I-III po udanych feriach i nauce zdalnej powrócili do nauki w szkole. Wspaniale było wykorzystać zimową aurę, aby uczcić Światowy Dzień Śniegu, który w roku 2021 przypadł na 17 stycznia. Akcja miała na celu promowanie nie tylko beztroskiej zabawy, ale i edukacji związanej ze śniegiem. Jazda na sankach, lepienie bałwana, wojna na śnieżki, rzut kulkami do celu - pomysłów na to, by kreatywnie spędzić Światowy Dzień Śniegu było wiele. Każda klasa I – III integrowała się korzystając z zimowych zabaw na boisku szkolnym.

W grudniu 2020 r. podczas zajęć online pierwszoklasiści mieli okazję spotkać się z panią Anną Czerniawską, wokalistką z zespołu Dikanda oraz mamą naszych uczniów: Janka z kl. 1b i Julki z kl. 7b. Pani Ania wspólnie z Jankiem zaprezentowała dzieciom bajkę muzyczną pt. „Kopciuszek” ze zbioru Jana Brzechwy „Bajki samograjki”.  Przy okazji uczniowie zapoznali się z instrumentami: akordeonem, cytrą oraz dzwonkami. Z zainteresowaniem  wysłuchali utworów do bajki na te trzy instrumenty.  Dzieci dziękują za ciekawe spotkanie z książką i muzyką.

Uczniowie klasy I b w roku szkolnym 2020/2021 biorą udział w akcji „Czytam sobie. Pierwsza klasa! realizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Wydawnictwo Harper Collins Polska we współpracy z programem Szkoła Ucząca Się. Seria „Czytam sobie” to zestaw książek, które pomagają w nauce czytania. Seria została podzielona na trzy poziomy: „Poziom 1 – składam słowa”, „Poziom 2 – składam zdania” i „Poziom 3 – połykam strony”. Program ma na celu zachęcić uczniów do nauki samodzielnego czytania, pokazać, że czas z książką może być przyjemny, ale też aktywny i twórczy. Czytanie to podstawowa umiejętność, która ma wpływ na sukcesy w szkole i poza nią, na rozumienie otaczającego świata, a także pozytywne relacje z rówieśnikami. Celem działań jest budowanie w uczniach pasji czytelniczej poprzez różne zabawy i aktywności związane z książkami. Uczniowie mają do przeczytania i zilustrowania dziesięć książek z serii „Czytam sobie”. Uczniowie otrzymali zakładki do książek, plany lekcji, magnesy. Rodzice otrzymali poradnik: „Jak wspierać naukę i rozbudzać pasję czytelniczą u swoich dzieci”.  Uczniowie z wielkim entuzjazmem przystąpili do akcji czytelniczej „Czytam sobie. Pierwsza klasa”. Przygodę z książkami rozpoczęli w październiku i kontynuowali przez całe półrocze. Dzieci chętnie czytają książki, ilustrują je, rozwiązują swoje problemy utożsamiając się z bohaterami książek. Wzmacniając nawyk czytania, rozwijają empatię, wyobraźnię i kreatywność, a także ducha współpracy. Rodzice, aktywnie wspierają i kibicują klasie uczestniczącej w projekcie. Mają przyjemność obserwować sukcesy szkolne swojego dziecka – ciekawość, otwartość, bogate słownictwo, empatię. Podczas lekcji on-line chętni uczniowie mieli możliwość głośnego czytania we współpracy z rodzicem. Koleżanki i koledzy z klasy na podstawie lektury układali historie, krótkie opowiadania z elementem fantastycznym. Chętnie ilustrowali odczytywane fragmenty oraz wyciągali wnioski jak postąpić, aby uniknąć przykrych konsekwencji różnych zachowań. Zwieńczeniem akcji „Czytam sobie. Pierwsza klasa! będzie zaszczepienie bakcyla czytelniczego u uczniów i wręczenie Dyplomu Czytelnika.