W obecnym roku szkolnym grupa szesnastu dzielnych śmiałków:

  • Weronika Ciżmowska
  • Dominik Wiśniewski
  • Helena Megger
  • Maciej Woronowicz
  • Mikołaj Bilik
  • Oliwia Stelmach
  • Marika Rebelska
  • Zuzanna Borucka
  • Maksymilian Walichnowski
  • Kacper Artymowicz
  • Nikola Wersocka
  • Amelia Skura
  • Stefan Brzozowski
  • Julian Wieczorek
  • Aleksander Sosnowski
  • Weronika Werner

zmierzyła się z realizacją podprojektu w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020. Uczniowie zadecydowali o realizacji „KOSMICZNEGO TORU PRZESZKÓD”.

Do realizacji projektu niezbędne było wykonanie toru przeszkód, a następnie zbudowanie robota z zestawu Lego Education Spike i takie zaprogramowanie go, aby pokonał przygotowany tor.

Po ustaleniu jak będzie wyglądał projekt toru, uczniowie podjęli decyzję, że przy jego realizacji wykorzystają jak najwięcej surowców wtórnych. Po tym jak zostały zebrane wszystkie potrzebne materiały do budowy toru przeszkód rozpoczęły się prace. Podczas cotygodniowych zajęć uczniowie angażowali się w wykonywanie kolejnych elementów toru. W międzyczasie swoją pracę zaczęły osoby pracujące nad zaprogramowaniem robota. Prace nad tworzeniem toru zajęły dużo czasu, ale ostatecznie efekt końcowy naprawdę zadowolił. Wszystkie przygotowane przez uczniów elementy zostały zamontowane na makiecie. Był to też czas, kiedy osoby programujące miały prawie przygotowany program. Kiedy obydwie makiety składające się na całość toru były już ukończone, uczniowie, którzy zajmowali się programowaniem mogli sprawdzić działanie przygotowanego przez siebie programu.

Podczas kolejnych spotkań projektowych został ustalony scenariusz nagrania przejazdu robota przez przygotowany tor przeszkód. Po dopracowaniu programu sterującego robotem można było już nagrać efekt dotychczasowych prac. Odpowiednie oświetlenie pozwoliło uzyskać właściwy efekt na makiecie. Ostatecznie udało się nagrać przejazd  robota przez cały kosmiczny tor przeszkód.

Uczniowie przygotowali również tematyczne animacje oraz napisy początkowe i końcowe do ostatecznego filmu. Jeden z uczniów wcielił się w rolę lektora w celu wykonania nagrania z opisem przygód robota. Wykonane zostało również nagranie grupy projektowej, by zaprezentować bohaterów siedmiomiesięcznych zmagań. W filmie zamieszczone zostały również zdjęcia pokazujące pracę przez cały okres realizacji projektu. 

Zapraszamy zatem do obejrzenia naszych zmagań klikając na poniższy link:

https://youtu.be/8QJdpf_lgo0 

Opiekun grupy projektowej: Katarzyna Sosnowska