W dniach 30 maja – 1 czerwca 2016 r. uczniowie klasy 3b wyjechali na wycieczkę klasową do Świnoujścia. W tym czasie zwiedzili również szczecińskie Muzeum Narodowe. Opiekę nad młodzieżą sprawowały: wychowawczyni 3b p. Sławomira Smolarska oraz p. Katarzyna Chwiłowicz i p. Katarzyna Półtorak.
W pierwszym dniu wycieczki, po podróży, zakwaterowaniu w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym i obiedzie, uczniowie z wielką radością „ruszyli na podbój" morza. Szczęście jednak nie trwało zbyt długo, ponieważ jak to nad morzem bywa, pogoda była bardzo kapryśna. Burza i rzęsisty deszcz przegoniły nas wszystkich z plaży świnoujskiej.
W drugim dniu naszego pobytu wybraliśmy się do Szczecina. W stolicy Pomorza Zachodniego zobaczyliśmy niedawno otwartą wystawę w Muzeum Narodowym Centrum Dialogu Przełomy. Wystawa pokazywała historię najnowszą Polski, ze szczególnym naciskiem na czasy powojenne PRL-u, ludzi wyklętych aż po czasy nam współczesne i bohaterów przemian lat 90-tych XX stulecia. Młodzież z wielką ciekawością śledziła losy Polaków od zakończenia II wojny światowej do dzisiaj. W drodze powrotnej mieliśmy okazję podziwiać starówkę szczecińską.
Niestety wszystko co dobre szybko się kończy i nam również przyszło się już żegnać ze Świnoujściem. Trzeci dzień wycieczki to podróż powrotna do Piły. Przed wyjazdem poszliśmy wszyscy do kawiarni na lody, bo przecież był to Dzień Dziecka. Atrakcją dla młodzieży była również przeprawa promowa, która budziła wiele emocji i okazywała się zawsze zbyt krótka. Do Piły wróciliśmy w późnych godzinach popołudniowych i pożegnaliśmy się w doskonałych humorach. Wycieczka okazała się niezwykle udana.