20 września 2014 r. o godzine 7.10 zebraliśmy się przed dworcem PKP w Pile. Po sprawdzeniu obecności uczestników wycieczki kupiliśmy bilety.
Pociąg ruszył z miejsca zgodnie z rozkładem jazdy o 7.37 i wtedy rozpoczęła się nasza podróż do Bydgoszczy.
Godzina 9.05 – dotarliśmy do celu. Po sprawdzeniu godziny odjazdu pociągu powrotnego, rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. Udaliśmy się pieszo, przechodząc obok Opery Bydgoskiej do Europejskiego Centrum Pieniądza. Idąc tam, przechodziliśmy przez przepiękny mostek, na poręczach którego pozawieszane są kłódki z imiona zakochanych.
Z kolei w Galerii Sztuki Nowoczesnej mogliśmy obejrzeć dużą kolekcję ciekawych i zaskakujących dzieł. Najbardziej zaciekawiły mnie następujące eksponaty:
Szczególną uwagę zwróciłam na dwie prace. Jedna to niepozorne wełniane kule, jednakże gdy zajrzało się do nich, to widać było piękne pokoje.
Druga praca to ta, na którą swoją szczególną uwagę zwróciła nasza opiekunka wycieczki.
Przedstawiała szary stół z krzesłem. Na stole stała czarna maszyna do pisania, w którą wbite było ostrze kosy, przeszywające ją na wylot. Ostrza wystawały również z krzesła i boku stołu. Jednoznacznie stwierdziłyśmy z panią, że ma to oznaczać, iż napisane komuś słowa mogą tak samo ranić, wyrządzając nieodwracalne skutki, jak ostrze szpady lub dzidy.
Następnie podziwialiśmy piękną Wyspę Młyńską, czuliśmy się tam niczym w Wenecji.
W przerwie w zwiedzaniu miasta udaliśmy się do galerii handlowej, aby na pamiątkę z wycieczki kupić sobie jakieś drobiazgi, podzielić się na bieżąco wrażeniami, posilić się oraz trochę odpocząć. Niewątpliwą atrakcją spaceru, był tunel z rozpylaną wodą - mgłą.
Z galerii handlowej skierowaliśmy się na Stary Rynek, gdzie mogliśmy obejrzeć zabytkowe budowle i różnorodne sklepy.
Ciekawym punktem naszej wycieczki było Muzeum Pieniądza.
Kolejnym etapem było zwiedzanie Oddziału Archeologicznego Muzeum Okręgowego.
Na zakończenie zwiedzania atrakcji Bydgoszczy odwiedziliśmy Muzeum - Dom
Leona Wyczółkowskiego. Mogliśmy podziwiać pamiątki po jednym z naszych czołowych przedstawicieli Młodej Polski w nurcie malarstwa realistycznego. Leon Wyczółkowski był malarzem, grafikiem i rysownikiem. Muzeum bydgoskie posiada największą kolekcję jego dzieł.
Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego było ostatnim etapem w naszej wędrówki po Bydgoszczy. Nadeszła pora powrotu do Piły. Idąc na dworzec kolejowy mieliśmy miłe spotkanie z nowożeńcami. Wszystkie koleżanki stwierdziły, że panna młoda miała śliczną sukienkę. Jadąc pociągiem dzieliliśmy się wrażeniami. Ponadto było nam wesoło, ponieważ wszystkim wycieczka się podobała. Dowiedzieliśmy się dużo nowych i ciekawych rzeczy o otaczającym nas świecie w przeszłości, o życiu naszych przodków, a przede wszystkim wzbogacaliśmy wiedzę o kulturze naszego narodu. Mieliśmy też okazję poznać się w pozaszkolnych okolicznościach, a uczestnikami wycieczki byli zarówno uczniowie klas pierwszych jak i trzecich. Opiekunami naszego wyjazdu były panie Ewa Semanicka i Elżbieta Lach.