Dnia 18 stycznia odbyły się w naszej szkole warsztaty taneczne dla wszystkich nauczycieli z elementów Pedagogiki Zabawy – KLANZY. Całość prowadziła p. Elżbieta Dąbrowska, która prowadzi zajęcia taneczne dla dziewcząt klas I-III.

Celem pedagogiki zabawy jest dostarczenie prowadzącemu grupę rozmaitych pomysłów, umożliwiających mu świadomą, kreatywną, pobudzającą do twórczych rozwiązań pracę z dziećmi. Nauczyciele aktywnie uczestniczyli w zajęciach poprzez wspólny taniec z naszymi uczennicami. Dziewczynki bardzo się cieszyły , że mogły zatańczyć wspólnie ze swoimi nauczycielkami. Spotkanie to było bardzo owocne, gdyż zaproponowane tańce z muzyką umożliwią nauczycielom ciekawsze prowadzenie zajęć; a  zabawy muzyczno – ruchowe mogą stać się doskonałymi przerywnikami lekcji w klasach młodszych.

Pedagogika zabawy wykorzystuje urozmaicone propozycje, które mogą ożywić tradycyjne nauczanie:

  • zabawy ułatwiające wejście w grupę, poznanie nowego otoczenia, poznanie imion, powierzchownych cech osób, z którymi rozpoczynamy naukę,
  • zabawy rozluźniające, odprężające, wykorzystujące ruch, taniec, gest, likwidujące napięcie mięśni i napięcie psychiczne,
  • zabawy ułatwiające wprowadzenie tematu, pozwalające poznać odczucia, doświadczenia, potrzeby i oczekiwania poszczególnych członków grupy,
  • metody, określane czasami jako gry dydaktyczne, polegające na przedstawianiu określonych treści w formie zagadkowego problemu i poszukiwaniu rozwiązań według proponowanych reguł,
  • zabawy umożliwiające samoocenę, poznanie własnej hierarchii wartości, własnych spontanicznych zachowań,
  • zabawy integrujące dużą grupę, umożliwiające wszystkim wspólną, aktywną zabawę dla dużych grup, bez podziału na bawiących się i obserwatorów, bez ośmieszającej rywalizacji, przypadkowych wygranych i kilku zwycięzców.