23 września 2016r. grupa uczniów z klasy 2g oraz kilku z zaprzyjaźnionych klas trzecich, wraz z opiekunkami pp. Joanną Ficerman i Dorotą Bąk, wybrała się na jednodniową wycieczkę do stolicy. Głównym punktem programu była ogromna wystawa o Titanicu, zainstalowana we wnętrzach Pałacu Kultury i Nauki.
Titanic był największym na świecie pływającym hotelem. Po raz pierwszy wypłynął z portu w rejs do Nowego Jorku 10 kwietnia 1912 roku. Dokładnie cztery dni później zderzył się z górą lodową i zatonął. Z 2207 osób na pokładzie przeżyło jedynie 712. Od tamtego czasu wrak statku budził ogromne zainteresowanie badaczy. Efekty pracy kolejnych ekspedycji mogliśmy zobaczyć na wystawie, gdzie na powierzchni ponad 2000 m2, znajdziemy ponad 200 przedmiotów wydobytych z zatopionego Titanica.

Wśród nich między innymi: dziecięce buciki, oryginalny serwis stołowy, pocztówka napisana przez pasażera trzeciej klasy zachwyconego luksusem na statku, prywatne zdjęcia podróżnych czy dziennik prowadzony na bieżąco aż do dnia katastrofy. Niektóre z przedmiotów zostały podarowane przez osoby, które przeżyły tę straszną tragedię. Zwiedzając ekspozycję mieliśmy okazję przejść się po pokojach, poznać kabinę kapitana i załogi, mostek kapitański i pokój radiotelegrafisty. Dzięki tej wystawie zgłębiliśmy historie poszczególnych pasażerów, a także zobaczyliśmy, jak wyglądał proces promocji rejsu i pozyskiwania pasażerów, no i przebieg feralnej podróży.
Prosto z Pałacu Kultury udaliśmy się na Plac marszałka Józefa Piłsudskiego, aby wraz z innymi turystami obejrzeć zmianę warty honorowej, pełniącej posterunek przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Na krótką chwilę zatrzymaliśmy się przy wyrastającym z głębi ziemi krzyżu, postawionym na pamiątkę pierwszej pielgrzymki do Polski papieża Jana Pawła II w 1979 roku i słynnych słów „Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze Ziemi! Tej Ziemi!". Przysłuchując się próbom do plenerowego koncertu „Siła w jedności", zorganizowanego z okazji 40 rocznicy powstania KOR, pomaszerowaliśmy na Krakowskie Przedmieście, pod pomnik Mikołaja Kopernika, ufundowany przez naszego słynnego krajana – Stanisława Staszica. Stamtąd już tylko dwa kroki do Bazyliki Świętego Krzyża ze słynnymi organami, na których grał Stanisław Moniuszko, swego czasu będący tam organistą. W filarach świątyni umieszczono urny z sercami dwóch wybitnych Polaków – Fryderyka Chopina i Władysława Reymonta. Zresztą, muzyka Chopina towarzyszyła nam podczas naszej wędrówki po Warszawie w postaci multimedialnych ławeczek odtwarzających największe dzieła tego genialnego kompozytora. Dalej, mijając kamienicę Grodzickiego, w której mieścił się sklep Wokulskiego, bohatera powieści Prusa pt. „Lalka" oraz mieszkanie subiekta Rzeckiego, udaliśmy się pod Pałac Prezydencki ze słynnym konnym pomnikiem księcia Józefa Poniatowskiego. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Plac Zamkowy z monumentalną Kolumną Zygmunta. Nie mogliśmy nie zajrzeć do Małego Powstańca na Podwalu, gdzie przypomnieliśmy sobie tragiczne wydarzenia z okresu Powstania Warszawskiego, kiedy najmłodsze pokolenie, także nasi rówieśnicy chwycili za broń, by bronić Ojczyzny. Na koniec – zdjęcie przed pomnikiem Syrenki i już trzeba było wracać...
Wycieczka dostarczyła nam mnóstwa wrażeń, z pewnością tam jeszcze wrócimy!