Dnia 22 października br. jako członkowie Koła Miłośników Kultury i Szkolnego Koła Ligi Ochrony Przyrody przy Gimnazjum Nr 5 w Pile wraz z opiekunkami Ewą Semanicką i Iwoną Witkowską wybraliśmy się do Poznania – stolicy naszego województwa. Po dwugodzinnej podróży pociągiem udaliśmy się na warsztaty, które odbyły się w Rogalowym Muzeum, mieszczącym się w XVI – wiecznej kamienicy przy Starym Rynku. Mogliśmy tam poznać „rogalową" historię Poznania oraz tajniki wypiekania Rogali Świętomarcińskich. Po ciekawych warsztatach wzbogaconych opowieściami w gwarze wielkopolskiej mogliśmy skosztować słynnego poznańskiego przysmaku. W samo południe oglądaliśmy z okien kamienicy Koziołki Poznańskie, które się trykają – jak powie mieszkaniec Poznania – na wieży ratuszowej.
Następnie spacerując uliczkami Starego Miasta, doszliśmy na wzgórze Przemysła obejrzeć zrekonstruowany zamek królewski oraz barokowy kościół franciszkanów pod wezwaniem św. Antoniego z Padwy.
Na koniec wycieczki udaliśmy się do Muzeum Narodowego podziwiać bogatą kolekcję malarstwa i rzeźby. Gdy wracaliśmy na pociąg powrotny, zmęczeni, ale pełni wrażeń wstąpiliśmy do Starbucksa. Niestety na dworcu czekała na nas niezbyt miła niespodzianka, w pociągu nie było już miejsc wolnych i trzeba było siedzieć na podłodze, ale było to dla nas coś nowego i przeżyliśmy przygodę! Cała wyprawa była ekscytująca i pełna wrażeń, a najbardziej wszystkim podobało się w Rogalowym Muzeum.