W dniach od 13 do 17 czerwca uczennice naszej szkoły: Aleksandra Kamińska, Natalia Prywer i Wiktoria Kotlarz wraz z opiekunem p. Katarzyną Sosnowską przebywały w Brukseli na wyjeździe studyjnym w związku z wygraną w konkursie „Moja okolica w Unii Europejskiej.

Oto relacja uczestników.

"Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania zabytkowego centrum Brugii. Widzieliśmy między innymi: Rynek, Ratusz, Bazylikę Świętej Krwi, a także mieliśmy możliwość przepłynąć po kanałach Brugii. Po zakończeniu zwiedzania średniowiecznego centrum Brugii ruszyliśmy do Brukseli. Po zakwaterowaniu w hotelu udaliśmy się na obiadokolację do restauracji, gdzie czekała na nas gospodyni naszej wycieczki pani Poseł do Parlamentu Europejskiego Prof. Krystyna Łybacka. Po posiłku udaliśmy się na pieszy spacer po centrum Brukseli, gdzie mogliśmy zobaczyć Plac giełdy, Grand Place, Manneken  Pis, Galerię św. Huberta oraz ulicę Rzeźników. Następnego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy zwiedzać Pałac Królewski, Łuk Triumfalny, Pałac Sprawiedliwości,  Kościół Notre Dame de Sablon oraz Atomium. Następnie udaliśmy się do Parlamentu Europejskiego, gdzie po obiedzie w stołówce parlamentarnej udaliśmy się na prelekcje z Prof. Krystyną Łybacką oraz na zwiedzane sali plenarnej. Po wyjściu z Parlamentu Europejskiego udaliśmy się do Parlamentarium, gdzie każdy z nas mógł odbyć wirtualny spacer poznając historię Unii Europejskiej. Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do hotelu na odpoczynek. Ostatniego dnia ruszyliśmy jeszcze w drogę do Waterloo, gdzie zobaczyliśmy piękną Panoramę Bitwy oraz Kopiec Lwa, po czym ruszyliśmy w drogę do Polski.

Wycieczka pozostawiła w nas dużo wspaniałych wspomnień."